Nascholingscursussen / Code 95

Overzicht cursussen en prijslijst

VOL-VCA (N21)
14 uur nascholing
 
€ 305
VCA basis (N19)
14 uur nascholing
 
€ 305
BHV (N25)
14 uur nascholing
 
€ 305
BHV Herhaling (N26)
7 uur nascholing
 
€ 205
Digitale tachograaf (N18)
7 uur nascholing
 
€ 175
Omgaan met agressie (N78)
7 uur nascholing
 
€ 420
Sociale Vaardigheden Touringcarchauffeurs (N48)
7 uur nascholing
 
€ 420
Touringcarvervoer Nationaal
- Nationaal Reisvoorbereiding (N64)
- Nationaal Reisuitvoering (N65) 
21 uur nascholing, totaal 3 dagen
 
€ 944,60
Touringcarvervoer Internationaal en pendelreizen (N66)
28 uur nascholing, totaal 4 dagen
 
€ 963,45
Het Nieuwe Rijden (praktijkgedeelte) (V01)
7 uur nascholing
 
€ 355
Rijoptimalisatie BBS (praktijkgedeelte) (V06)
7 uur nascholing
€ 355

P.S. Van de 35-urige nascholing dient een blok/gedeelte van 7 uur praktijk gerelateerd te zijn. Van deze 7 uur dient een chauffeur zelf 2,5 uur achter het stuur te zitten.

Verder betreft het complete cursussen, dus inclusief de benodigde examens/certificaten, boeken, praktijkoefeningen, evt. aanmeldkosten per dag voor de urenregistratie CCV (aanmeldkosten nascholing).

Eveneens bieden wij de 35-uur-nascholing aan via 18,5 uur e-learning. Prijs op aanvraag.

Alle genoemde prijzen zijn netto, excl. 21% BTW.

Over CBR-examengelden en aanmeldkosten urenregistratie. CCV/CBR is geen BTW verschuldigd. Alleen over de cursuskosten wordt 21% BTW berekend.

Richtlijn vakbekwaamheid

beroepsopleidingen

De Richtlijn vakbekwaamheid is een Europese richtlijn. Hij is op 15 juli 2003 vastgesteld. De Richtlijn is 8 september 2008 in gegaan voor buschauffeurs die wonen of werken in de Europese Unie (EU). Per 8 september 2009 gaat de Richtlijn in voor vrachtautochauffeurs. De invoering van de Richtlijn moet zorgen voor: 

  • minder verkeersdoden in Europa;
  • een vermindering van CO2 uitstoot en bijdragen aan een beter milieu;
  • meer status voor het beroep van vrachtauto- en buschauffeur;
  • een beter imago van de beroepschauffeur;
  • een hogere kwaliteit van alle Europese beroepschauffeurs;
  • gelijke eisen voor alle Europese chauffeurs.

Nederland heeft goede ervaringen met het huidige chauffeursdiploma. De Europese afspraken zijn daarom grotendeels op de Nederlandse praktijk gebaseerd. 

Wat betekent de invoering van de Richtlijn voor u?

Momenteel is een chauffeursdiploma verplicht voor het beroepsmatig besturen van een voertuig zwaarder dan 7,5 ton. Onder de nieuwe regelgeving is een geldige code vakbekwaamheid verplicht voor het beroepsmatig besturen van een voertuig waarvoor rijbewijs C of D noodzakelijk is.